Master students

Marla Nayeli Hernandez Delgado

Marla graduated from the Autonomous University of Zacatecas (UAZ) Mexico, with a Bachelor of Applied Sciences from the Academic Unit of Science and Technology of Light and Matter in 2023. The subject of research was thermoelectric transport properties in complex magnetic structures based on silicene. She is currently studying her Master’s program in Science and Technology of Light and Matter at the Autonomous University of Zacatecas.

Luis Bertin Martinez Ytuza

Luis graduated in 2021 from the professional school of Physics at the Universidad Nacional de San Agustin de Arequipa, Peru. He is currently a master’s student at the Unit of Science and Technology of Light and Matter at the Autonomous University of Zacatecas. His research project is focused on the study of electronic filters based on Gaussian superlattices in graphene bilayer.

Graduated

1. John Freddy Torres Gómez. Titulo de la tesis: Cálculo teórico del coeficiente de absorción óptica en puntos cuánticos core-shell de GaAs/Al-GaAs bajo la acción de campos electromagnéticos externos. Unidad Académica de Ciencia y Tecnología de la Luz y la Materia, Universidad Autónoma de Zacatecas, Fecha de titulación: 23 de Agosto 2023. Asesores: Dr. Isaac Rodríguez Vargas, Dr. Juan Carlos Martínez Orozco.
  2. Nancy Liliana Morales Villamizar, Titulo de la tesis: Localización de carga inducida por cambios en la concavidad del borde interno de un nano anillo bajo campo magnético. Unidad Académica de Ciencia y Tecnología de la Luz y la Materia, Universidad Autónoma de Zacatecas, Fecha de titulación: 26 de Abril de 2023. Asesores: Dr. Isaac Rodríguez Vargas, Dr. Willian Gutiérrez Niño.
  3. Luis Alberto Díaz Valerio. Titulo de la tesis: Polarización de valles-espines y magnetoresistancia en estructuras complejas de siliceno, Unidad Académica de Ciencia y Tecnología de la Luz y la Materia, Universidad Autónoma de Zacatecas. Fecha de titulación: 25 de Octubre de 2022. Asesores: Dr. Isaac Rodríguez Vargas, Dr. Rogelio Rodríguez González.
  4. Manuel Ibarra Reyes. Titulo de la tesis: Matriz de transferencia en problemas de Dirac 1D, Unidad Académica de Física, Universidad Autónoma de Zacatecas. Fecha de titulación: 31 de Enero de 2020. Asesores: Dr. Isaac Rodríguez Vargas, Dr. Rolando Pérez Álvarez.
  5. Karla Johana Lamas Martínez. Titulo de la tesis: Crecimiento de nanotubos de carbono sobre carburo de silicio, Unidad Académica de Física, Universidad Autónoma de Zacatecas. Fecha de titulación: 15 de noviembre de 2019. Asesores: Dr. Isaac Rodríguez Vargas, Dr. Emilio Muñoz Sandoval, Dr. Florentino López Urías.
  6. Patricia Villasana Mercado. Titulo de la tesis: Modelado Físico-Matemático de la regla de Leonardo, Unidad Académica de Física, Universidad Autónoma de Zacatecas. Fecha de titulación: 11 de noviembre de 2019. Asesores: Dr. Isaac Rodríguez Vargas, Dr. Oscar Sotolongo Costa.
  7. Edgar Alejandro Briones Torres. Titulo de la tesis: Propiedades termoeléctricas de superredes basadas en bicapa de grafeno, Unidad Académica de Física, Universidad Autónoma de Zacatecas. Fecha de titulación: 29 de Mayo de 2019.